sunnuntai 23. elokuuta 2015

Kohinaa ja tohinaa


Ilmailumuseossa, de Havilland Vampire 
 Etsin tänään Tikkakoskelta tohinaa, ja olihan sitä jonkin verran. Ilmailumuseon parkkialueella oli vilttikirpputori ja -museossa avoimet ovat. Lastentavaraa se myyjillä oli pääasiassa ja ostimme Philipsin itkuhälyttimen parilla eurolla. Toimiva on se olen jo testannut ja huomenna siihen sitten pikku Viljami sanoo painavat sanansa. Toinen kirpputorilöytö oli ihan iskemätön Jussi Murtosaaren kirja "Hetkiä luonnossa". Olen tuhon kirjaan tutustunut sillä se on ollut parikin kertaa minulla kirjastosta lainassa. Nyt tämä täysin lukematon kirja maksoi 0,50€, niin ei sitä sinne voinut jättää. Voisin sen nyt myydä kympillä, mutta on se ihan mukava pitää itsellä. 

Kirpputorilla
Nämä jokavuotiset kylätapahtumat ovat kokeneet jonkinlaisen inflaation. Ei niissä ole oikein ohjelmaa. Pari viikkoa sitten Säynätsalopäivät olivat lähes pohjanoteeraus, sillä siellä oli aika tyhjää. Melko autio oli myös Vaajakosken kohinat. Ehkä niissä tapahtumissa pitäisi olla joku vetonaula, mutta jos se vaatii parinkympin lipun niin voi olla ettei sitä haluta maksaa. Tikkakoskella Ilmailumuseo on kiinnostava paikka, jossa olen kyllä käynyt niin useasti, ettei se minua kiinnosta, koska olen ne koneet kuvannut monta kertaa.  

Hellettä riittää sillä nyt on 26°, ellei jopa sitäkin enemmän. Sataa jo saisi, sillä koivut kellastuvat ja nurmikko palaa. En ole meidän pihan nurmea leikannut, enkä leikkaa ennen, kun tulee pari  kunnon sadetta. Sieniä ei ole koska ne ovat kuivuneet, joten maan madotkin potevat nälkää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti