Ikääntyminen
vaikuttaa tietenkin ihmisen ulkonäköön, mutta myös näkökyky alenee. Tarvitaan
enemmän valoa ja pieni fontti näyttää entistäkin pienemmältä. Monissa, jopa
lähes kaikissa elintarvikepakkauksissa tuotetiedot on tulostettu kovin pienellä
ja yleensä vielä värilliselle pohjalle. Ilman silmälaseja, luuppia tai muuta
suurennuslasia ei niistä selvää saa.
Onneksi on olemassa kaikenlaisia apuvälineitä, tällaisista kiusoista selviää. Eräs keino on napata pakkauksesta makrokuva jonka voi suurentaa älylaitteen näytölle. |
Hyvä oivallus makrokuvata pienellä tekstillä varustetut pakkaukset. Suurennuslasikaan ei ole aina tarpeeksi hyvä, kun pitää saada tekstistä selvää
VastaaPoistaVau, missäpä et keksisi kameran silmää käyttää! Se tosiaan näkee paremmin kuin ihmissilmä.
VastaaPoistaKivasti näköiltu juttu. Kamera näkee valittettavan tarkasti, olisi hyvä, jos sillä olisi sopivasti taittovikaa:) Oma taittovikani on niin hullu, että olen nähnyt nämä pienet tekstit mahdottoman hyvin, vasta nyt on tullut huomattua ettei se enää onnistukaan, samoin neulansilmä, joka on ollut hyvin terävä, on muuttunut kummallisesti:)
VastaaPoistaHyvä vastaus haasteeseen! Itse käytin noita luuppeja nuorena kun olin töissä valokuvalabbiksessa! Ja kun aikoinaan harrastin diakuvausta :)
VastaaPoistaKiva, erilainen huomio haastevastaukseksi! Tuli vaan mieleen tuorejuustopakettiin liittyen, että olisiko tekstien asettelussa pakkauksessa voitu tehdä jotain toisin, jotta fontti voisi olla vähän suurempi.
VastaaPoistaTotta puhut! Luuppi on yksi mahdollisuus ratkaista ongelma.
VastaaPoista