perjantai 16. toukokuuta 2014

Hylkäsin tablettitarjouksen

Enian puhelinmyyjä soitteli alkuviikosta ja tarjosi Samsungin 10,1" tablettia ja 3g yhteydellä. Parin vuoden sopimus on kyseessä. En nyt sentään heti tuollaiseen tartu ajattelin ja pyysin häntä lähettämään kirjallisen tarjouksen. Seuraavana päivänä se ilmestyi sähköpostiin ja hyvä tarjous se olikin. On vain niin, että minulla on tehokas pöytäkone ja sen lisäksi uudehko läppäri 17" näytöllä. Kolmas kone on 10" miniläppäri, joka on kyllä aika hidas, mutta eihän minulla ole minnekään niin suurta kiirettä, etten silläkin pärjäisi. Lopputulema oli, etten tarvitse tablettia, vaikka se kyllä hieman kiinnostaakin. Paketin vuosihinta olisi ollut 200 euroa, joka ei nyt niin hirveältä tunnu, mutta kun se menisi minusta melko turhaan, niin ei.

Tänään tuo kohtelias puhelinmyyjä soitti uudelleen ja odotti tietenkin saavansa kaupan, mutta ei siinä niin käynyt, vaan kiitin asiallisesta tarjouksesta. Hän jatkoi kuitenkin vieläkin tarjoamalla "Pilvilinna" palvelua, mutta ei sekään minua kiinnostanut, vaikka sen olisi saanut parin kuukauden ajan ihan ilmaiseksi. Minulla on jo entuudestaan käytössä Googlen edullinen pilvitallennus ja Microsoftin ilmainen SkyDrive.

Pilvitallennukseen olen muuten ihan tyytyväinen ja pidän sitä järkevänä vaihtoehtona, siihen mitä ulkoiset kiintolevyt ovat. Peräti kaksi 1TB:n levyä on kuihtunut, kuin kedon kukka, ja siinä on sitten mukana mennyt jotakin, josta ei ole enää jälkeäkään.
Valkovuokko (Anemone nemorosa)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti