torstai 14. lokakuuta 2010

Hyvää oloa joogaten

Olen harrastanut jollakin tavalla joogaa vuodesta 1975 alkaen. Silloin alussa olin mukana useammillakin joogakursseilla ja myöhemmin, joskus jopa ainoana miehenä kansalaisopiston joogaryhmässä. Luin paljon joogakirjallisuutta ja hankin videoita, myöhemmin DVD levyjä. Nykyään olen harjoitellut kotosalla omalla matolla.
On vain ihme ja kumma miten joogaaminen jää aina joskus pidemmäksikin aikaa unholaan, mutta sitten taas aloitan ja olen tyytyväinen, sillä aika nopeasti oma keho kertoo miten tärkeää tällainen omaan itseensä keskittyminen ja rauhalliset venytykset ja hengitysharjoitus todella on. Nyt olen taas ottanut joogan ohjelmaani ja pyrin lähes päivittäiseen asanoiden harjoitteluun. Kirjastossa tänään käydessäni huomasin hyllyssä aika tuoreen ja mielenkiintoisen näköisen joogakirjan jonka nimi ”Hyvän olon joogaa”. Näyttää hienolta kirjalta, mutta aika vaativia ja vaikeita liikkeitä siinä esitellään, mutta on varmaan joitakin vanhoja tuttuja, ja minullekin mahdollisia.
Kaikki eivät ole puusta pudonneet!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti